• Övergripande mål
  • Fullmäktigemål
  • Nämndsmål
  • Klippans kommuns befolkning ökar till 19 500 personer år 2026

    • Kommunens kunder ska känna delaktighet samt vara nöjda och trygga med tillgänglighet, tjänster och bemötande

      • Klippans kundtjänst skall vara en av de bästa 5 i landet och ha 80% kundnöjdhet.

        Målvärde
        80
    • Kommunen ska vara en attraktiv arbetsgivare med god kompetensförsörjning

      • Hållbart-Medarbetarindex för KS förvaltningar  skall vara över 81.

        Målvärde
        81
    • Kommunens myndighetsutövning ska vara professionell, likvärdig och transparent

      • Nöjd-Kund-Index skall vara högre för Klippan än  genomsnittet för riket (Insikt)

        Målvärde
    • Kommunstyrelsen ska inom ramen för uppdraget prioritera arbetet med långsiktig planering och utveckling av kommunen.

      • Öka planberedskapen för verksamhetsmark i Klippan

        Målvärde
      • Vi ska iordningsställa minst 40 kommunala småtomter.

        Målvärde
        40
      • Antalet bostäder i Klippan skall öka med minst 75 under 2020.

        Målvärde
        75
      • Klippan skall vara bland de 5 bästa tillväxtkommunerna i Skåne.

        Målvärde
        5