Område | Mått | Utfall 2021 | Utfall 2022 | Utfall 2023 | Måluppfyllnad 2023 | Snitt i riket 2023 | Min 2023 | Max 2023 | Senaste kommentar | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Även i år gör Nybro kommun en positiv resultatutveckling. Det samlade resultatet är betydligt högre än snittkommunen. Nybro delarmed sina 100% förstaplatsen med 15 andra kommuner. Mätningen är genomförd av Profitel och genomfördes under november månad och avser svarstider via e-post. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Syftet med måttet är att ge kunskap om tillgängligheten på den information som kommunen ger till medborgarna via telefon. Mätningen genomförs under november månad och av företaget Profitel. Varje enskilt samtal bedöms utifrån
Det samlade resultatet visar att svaren/informationen på frågorna är i nivå med genomsnittet, att intresse och engagemang liksom bemötandet är lägre än genomsnittet. Analysen visar en tydlig skillnad på svar givna från medborgarkontoret gentemot vidarekoppling. Vid en djupare analys av resultatet synliggörs styrkor som snabb svarstid och god information då samtalet har besvarats av medborgarkontoret. Utvecklingsområdet är, liksom förra året, att utifrån ett brukarperspektiv ska skapa en bättre/högre tillgänglighet till förvaltningarna. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Syftet med måttet är att få kunskap om kvaliteten på bemötandet vid telefonkontakt med kommunen. Årets resultat är i relation till riket något lägre i år. Satt i relation till vårt resultat vid föregående års mätning är det en försämring om 22%. Insaster för att förbättra resultatet kommer att genomföras under året. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mätningen har inte genomförts under året. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mätningen har inte genomförts. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyckeltalet är delvis uppnått. Nyckeltalet har mätts under tre år och syftar till att ge kunskap om kommunens förmåga att planera tillgång till platser i förhållande till behov. Resultatet visar att Nybro kommun även i år har lägre väntetid i förhållande till rikets snitt liksom att väntetiden ökat. Detta mått hör starkt samman med kommunens förmåga att kunna erbjuda plats i förskoleverksamhet på önskat datum. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Målet är uppnått. Det har mellan 2013-2014 skett en markant ökning. Ökningen beror sannolikt på vakanssättning av ett åtta platser för personer med demenssjukdom samt åtta övriga platser i särskilt boende. Jämfört med riket har omsorgsnämnden goda resultat. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyckeltalet visr på gott resultat. |
|